Troche o naszych wycieczkach i akcjach

Najnowsze wpisy są na dole

2011

Start Szczepu
Szwajcarka Chociaż trudu było dużo, kiedy podchodziliśmy pod górę, ale miejsce warte zachodu ! W dodatku tak świetne były podchody, ze upłynął nam na tym cały dzień

Wypad na Ślężę
Planowany długo wypad na Ślężę zakończył się wieloma uśmiechami, gorącą czekoladą na szczycie i śpiewankami do późnego popołudnia. Wszyscy wrócili z rozpaloną gorącą miłością do gór.

Andrzejki

W Ekisanie nie mogło również zabraknąć Ekisanowych Andrzejek ! Wróżby, zabawa, przebrania, muzyka i tańce okazały się naszym żywiołem.

Wigilia

Po raz pierwszy Ekisana, z całym szczepem pojechała na wigilie szczepu. Atmosfera świateczna i niesamowita. Zintegrowaliśmy się ze szczepem i poznaliśmy nowych przyjaciół.

2012

Góry Izerskie

Śnieg dookoła, droga pod górę, a na szlaku grupa szczęśliwych harcerzy śpiewajaca piosenki. To właśnie my! Naleśniki w Chatce Górzystów to element konieczny, żeby wiedzieć co to prawdziwa wycieczka w góry.

Zlot Hufca

Mimo iż nasza drużyna miała dopiero kilka miesięcy – nie ominęliśmy tak ważnego wydarzenia, a jakby wrażeń było mało zajeliśmy II miejsce na trasie harcerskiej. Rozwiązywanie zagadek, gra w sapera i rozbrajanie bomb to dla nas pestka !

Festyn osiedlowy z okazji Dnia Matki

Kiedy to grupa dzielnych harcerzy udała się ze swoimi wypiekami aby uzbierać na maskotkę drużyny ! Wypad okazał się prawdziwym sukcesem.

Zajęcia linowe

Prawdziwy harcerz umie zachować się w każdej sytuacji. Co powiecie na zajęcia linowe, na których nauczycie się jak poruszać się po linach i używać sprzętu wspinaczkowego? My byliśmy na TAK!

Biwak urodzinowy szczepu

Jak co roku, tym razem pierwszy raz pojechaliśmy świętować urodziny naszego szczepu. To był fajny i wesoły biwak.

Obóz Pilica

Obóz w tematyce średniowiecznej. Rycerze, smoki i królewny zamknięte w wieży tematem przewodnim każdego dnia ! A co się pod nim kryje? Nauka samodzielności, współpracy i dobrego zachowania

Święto drzewa.

My również dbamy o przyrodę, tym razem wybraliśmy się świętować dzień drzewa. Wiedze którą zdobyliśmy zostanie nam na długo w pamięciach, ponieważ od tej pory patrzymy inaczej na drzewa, przyrodę i naturę.

Radosna Parada Niepodległości

W nielicznym gronie wybraliśmy się na paradę, ale z uśmiechem na buzi. No bo w końcu nie mogło nas zabraknąć

Wysocko Wielkie

Tym razem pojechaliśmy do Ostrowa Wielkopolskiego. Niby nie góry, a widoki przepiękne. Razem wszyscy graliśmy w podchody i braliśmy udział w symulacji pierwszej pomocy. To był świetny biwak

Głuchołazy

2 trasa 2. ten okrzyk towarzyszył nam przed 5 dni rajdu Głuchołazy. Chodziliśmy po górach, oglądając piękne widoki i dobrze się bawiliśmy na zajęciach i kominkach. Razem wspólnie stwierdziliśmy, że to był najlepszy rajd na jakim byliśmy

2013

Biwak kierunek przyjażń

To na tym biwaku przekonaliśmy jak ważna w życiu jest przyjaźń i rodzina, jak warto razem współpracować. Najlepsze jednak było to, że do późna oglądaliśmy filmy

Tobiaszki

Tym razem zbiórka odbyła się w Fundacji Tobaszki. Razem wspólnie obroniliśmy Ziemię przed najazdem kosmitów. Złapaliśmy dwa ufoludki i wysłaliśmy je tam skad przybyły

Prawy foka szot wybieraj czyli biwak na łódkach

To był również udany biwak. Całymi dniami pływaliśmy na łódkach, każdy mógł sterować żaglówką, każdy mógł się poczuc wodniakiem. Dostaliśmy piękne, choć mniej wygodne nowe mundury wodniackie.
Więcej zdjęć na stronie ekisana na facebooku

Obóz Krzeczków

Tematyką obozu był bliśki wschód, poznaliśmy techniki i zwyczaje Chin, Filipin. Razem z drużyną wybraliśmy się na wędrówkę, gdzie jedliśmy pyszne naleśniki i spaliśmy w przyczepach, jednak nic nie równało się z naszymi wygodnymi pryczami.

Start szczepu

Razem ze szczepem pojechaliśmy do Szczedrzyka. Spaliśmy na wygodnych łóżkach, a hitem był jednak chowaniec po ciemku.

Radosna parada Niepodległości

I tym razem nie moglo nas zabraknac na wesolej paradzie niepodleglosci, zaś teraz calym szczepem się wybraliśmy. Bylismy najliczniejsza grupą wśród harcerzy.

Wigilia szczepu

Ten niesamowity czas spędziliśmy razem w rodzinnej, harcerskiej atmosferze. Wspólnie podzieliliśmy się opłatkiem i śpiewaliśmy kolędy. Dowiedzieliśmy się nowych ciekawych informacji na temat Bożego Narodzeniad

2014

Zimowe zajęcia szczepowe- półkolonie
W ferie mogliśmy spędzić wspólnie, od rana do wieczora cztery dni. Bawiliśmy się swietnie, śmialiśmy i doskonaliliśmy nasze umiejętności. Byliśmy między innymi na LaserTagu, basenie, SkyTowerze, w straży pożarnej. Razem świętowaliśmy 13 urodziny szczepu i DMB. Półkolonia zakończyła się Bratnim kręgiem na Rynku. W dwóch słowach, było niesamowicie. Czekamy na ferie i zimowisko w następnym roku.

aktualnie brak zdjęć

Kurs pierwszej pomocy
Tym razem zostaliśmy zaproszeni przez 46WDH "Arda" na kurs pierwszej pomocy, który odbył się w harcówce przy ul.Wojszyckiej
Pod okiem specjalistów dowiedzieliśmy się podstawowych rzeczy z PM, a dodatkowo mogliśmy nauczyć się między innymi jak robi się sztuczne rany. Było bombowo. Niezaponimy zdobytej tam wiedzy.

Festyn Szkolny
W sp 74 organizowany był festyn postanowiliśmy pomóc w organizacji i obstawiliśmy jeden z punktów festynu na którym można było strzelać z wiatrówki lub przebrać się w kombinezony chemiczne. W cześci pokazowej zaprezętowaliśmy harcerską musztrę.

aktualnie brak zdjęć

Półkolonia przed obozem
Przed obozem zorganizowana została półkolonia. Bawiliśmy się na niej świetnie. Żeglowaliśmy na omegach po odrze, gotowaliśmy na ognisku, pływaliśmy w Morskim Oku.

Obóz Kobyla Góra
Na obóz pojehcaliśmy w okolice Sycowa. Spędziliśmy tam niezapomniane 2 tygodnie przy ładnej pogodzie oraz świetnej zabawie.  Na chatkach chłopacy zbudowali szałas, który przeciąkł dopiero po całonocnej ulewie i byli z niego bardzo dumni. Obóz był świetny dzięki niespodziance jaką był przyjazd naszej drużynowej, której miało nie być.

Biwak drużuny - Lotnisko Szymanów
Biwak tym razem mieliśmy w miejscu trochę innym. A mianowicie na lotnisku. Mogliśmy oglądać popisy spadochronowe, samoloty oraz samochody wojskowe (jednym nawet jechaliśmy). Na biwaku zostały rozegrane zawody ze strzelania z wiatrówki. Razem z nami był także czarny kot Stefan, który potajemnie wykradł nam i zjadł 9 kiełbasek.

Start Hufca
Tym razem poszliśmy na start Hufca. Odbyła się gra po Wrocławiu, a później wszystkie drużyny wzięły udział w ognisku na HOW Rancho. Było smiesznie i zabwnie. Po drodze zebraliśmy kilka keszy

Start Szczepu
Jak co roku, odbył się start Szczepu. Tym razem start nie był wyjazdowy, ale co z tego, jak i tak Ekisana świetnie się bawiła. Wzieliśmy udział w grze terenowej zorganizowanej przez naszą druzynową, była świetna i w kilku zajęciach.

Geocaching-zbiórka poniedzialkowa
W poniedziałek drużynowa zrobiła nam niespodziankę, zbiórka była dłuższa i inna niż wszystkie. Całą drużyna poszliśmy na Geocaching. Znaleźliśmy 7 skrytek, w tym jedna wielopoziomowa, założona przez Martę i Rafała. Za niedługo i my założymy naszego pierwszego kesza.

Dzisiaj cała drużyna wybrała się na cmentarz Grabiszyński, by sprzątać zaniedbane, opuszczone groby małych dzieci.
dwadzieścia sześć rąk i zapał do pracy, dały świetne rezultaty.
Każdy sprzątał groby wycinając chwasty, grabiąc i zbierając liście. Na każdym posprzątanym grobie zapaliliśmy znicz.
Dużo osób z uśmiechem patrzyło jak pracujemy, a dla Nas to była bardzo dobra lekcja.

Wesoła Parada  Niepodległości 2014
Nielicznym gronie druzyny wybraliśmy się na paradę z okazji 11 listopada. Ładna pogoda dopisała

Biwak mikołajkowo-wigilijny
W radzie Osiedla Wojnów obłył się biwak. Kazda drużyna dostała prezenty. Jednak najwięcej prezentów dostaliśmy my. swieczka z pięknymi słoniami, duży słoik nutelii mikołaja, podpisy kazdgo dla drużynowej i pieczątkę druzyny. Na drugi dzień były warszataty,a w nocy dh.Magda złożyła przyczenie a dh. Adam dostał barwy szczepu

2015

Krecenie filmiku na InterCamp
W Szymanowie na terenie MilitaryCamp nakręciliśmy nasz filmik na IC. Była dobra zabawa, a nasza praca nie poszła na marce. Na IC dostaliśmy się i zajęliśmy 8 miejsce na ponad 100patroli.

Urodziny szczepu i DMB ochodziliśmy wspólnie całym szczepem. Biwak był o tematyce światła, każdy kto z niego wrócił poczuł się troche naświetlony, co wynika, że było świetnie. Zjedliśmy pyszny tort.

Ekisanowe podchody to była najlepsza zabawa marca. Nie tylko dzieci się bawiły z uśmiechem na twarzy, ale kadra i Maślana.
Dla niektórych to były pierwsze pochody.

Czekamy na kolejne

Akcja dla schroniska

w sobotę pomagalismy zwierzętom ze schroniska. Jak?
Na Wojnowie zbieralismy wszystko to, co ludzie byli w stanie dać biednym, bezdomnym zwierzętom
Ekisana stawiła się w 9 osób, dodatkowo pomogli nam tatusiowie naszych harcerzy w przewiezieniu darów.
Dziękuje Darii, Patrykowi, Łukaszowi, Łukaszowi, Danielowi, Kubie, Michałowi, Rafałowi
Dziękuje również tacie Darii i Łukasza
To była ciężka, ale owocna akcja

W sobotę odbyła się gra szczepowa. Jednak ze szczepu była tylko nasza drużyna. Gra była podobna do gry Hufcowej, ale i tak świetnie się bawiliśmy.
Dodatkowo znaleźliśmy kilka keszy tradycyjnych, jak i wieloetapowych (quiz), wzięliśmy udział w konkursie na twarz Galerii Dominikańskiej i kto szybciej przepłynie 200m w wioślarstwie.
Później bawiliśmy się na jedynym w swoim rodzaju placyku zabaw

REKON 2015
15-17 wzięliśmy udział w REKONIE.
To było niesamowite doświadczenie i dobra zabawa. Naszym głównym zadaniem była pomoc przy rozstawianiu sprzętu i pilnowaniu imprezy, broni i rekonstrukcji. Jednak cały weekend nie skupiał się tylko na tym, również mogliśmy wziąć udział we wszystkich atrakcjach przygotowanych dla zwiedzających.
Drużyna dostała jedyny na świecie billboard z tej imprezy.
Najważniejsze, że organizatorom spodobała się nasza praca i chcą z nami współpracować. SUPER

W sobotę w ramach dnia dziecka, wybraliśmy się na Ślężę z 31DH "Przekręt"
To była ciężka, ale za to niesamowita wycieczka. Szliśmy najtrudniejszym szlakiem, ponieważ prowadziły nas strome zbocza i duże skały. Jednak nikt się nie poddał i każdy wszedł na górę, a po drodze nie obyło się bez szukania keszy.
Było super i czekamy na kolejne takie wyjazdy.

W środę odbyły się warsztaty szkutnicze z modelowania żaglówek, było niesamowicie. Poznaliśmy bardzo sympatycznego pana, który nam przekazał swoją wiedzę na temat modelarstwa. My nauczyliśmy się perfekcje szlifować i pracować z narzędziami modelarskimi.

Mistrzostwa Polski Jachtów Klasy Raingutter Regatta Nasza drużyna miała możliwość wystartowania w tych regatach. Jednak drużynę reprezentowała tylko nasza kadra, w składzie: Rafał i Marta
To były świetne zawody. Nasza drużynowa w swojej grupie wiekowej zdobyła złoto za najładniejsza łódkę . Było dużo nagród i uśmiechów. Za rok moze będzie nas więcej.

Obóz 2015 Kobyla Góra

Były choroby, tęsknoty za rodzicami, nie obyło się również bez wizyt u lekarza czy izolatki, ale było niesamowicie. Każdy złożył Przyrzeczenie Harcerskie i większość zdobyło tegoroczny cel obozowy, jaki? Zdobycie pierwszego stopnia. Mamy w drużynie już 7 młodzików i 1 ochotniczkę, gratulacje. Dodatkowo każdy zdobył przynajmniej jedną sprawność indywidualną i wyszył ją, nie mogło również zabraknąć strzelania z ASG, PP, Biegu Harcerskiego, czy innych zajęć z wiedzy i technik harcerskich, czy wędrówki w góry na Błatnie i Geocachingu.I to wszystko w dwa tygodnie, jednak było trochę za krótko

geocaching i Wher i go 1.09

Dziś odbyła się nasza pierwsza zbiórka w nowym roku harcerskim. Jednak pierwotnego skarbu (Wher i go) nie udało się znaleźć, sprzęt zawiódł, nawet rowery miejskie nie pomogły, lecz z pustymi rękoma nie wróciliśmy. Po drodze odnaleźliśmy 3, jednakże niezwykłe skarby. Za to odwiedziliśmy plac zabaw i dźgaliśmy się wanilią

WOŚP 2015 dawna relacja

Na WOŚP w 2015 roku było nas bardzo dużo, dzieki zaangażowaniu i chęci pomocy zebraliśmy bardzo dużo pieniędzy, świetnie się bawiliśmy mimo zimna, a naszym celem było pomoc chorym ludziom, którzy potrzebują sprzętu, aby wyzdrowieć. Najwięcej zebrała dh. drużynowa, później dh Rafał a następnie dh. Daria. już nie możemy doczekać się kolejnej akji WOŚP

Sprzątanie Świata

17 osób stawilo się na sprzątaniu wałów Odry, yło nas najwięcej i to my zgarnęliśmy chusty jako nagrodę, ale nie to było najważniejsze, udało nam się w 71par rąk posprzątać wały Odry. To była dobra lekcja dla wszystkich.

Start szczepu 2015

W tym roku na start szczeu pojechaliśmy do Radziądza, było super, podróż długa, ale zabawa niesamowita. Pobawiliśmy się w farmera w lesie, i inne ciekawe zabawy, nauczyliśmy się nowych piosenek na kominku. A co najważniejsze Cichopek został młodszym przybocznym Ekisany.

24.10 razem z drużynami ze Stanicy zakończyliśmy sezon żeglarski 2015. Mimo braku doświadczenia żeglarskiego udało nam się zająć 2 miejsce. Najpierw musieliśmy się zmierzyć z otaklowaniem łódki. Druga konkurencja wymagała muskułów i siły, z kotwicą i rzutem nią w dal zmierzył się Cichopek. Kolejno musieliśmy wybrać wodę, pieciu zawodników musiało przeplynąć wybrany dystans tam i z powrotem, najpierw na foku, później na pagajach. Kadra wygrała w refowaniu grota, a na koniec konkurencji musieliśmy posprzątać łódki.
Jednak to nie wszystko, na koniec dnia odbył się apel, gdzie oficjalnie ściągnięciem flagi zakończyliśmy sezon.

9.11 Nasza kadra w składzie Wiktori i Lusi reprezentowała Hufiec Wrocław- Wschód na Uroczystości z okazji 97 Rocznicy Odzyskania Niepodległości, która była zorganizowana przez Wrocławską Policje. Wiki, jak i Lusia stały w poczcie sztandarowym Chorągwi Dolnośląskiej. Mówiły, że pomimo długiego stania, było fajnie.

11.11 To święto odzyskania niepodległości. Więc całym szczepem udaliśmy się na paradę, ay upamiętnić ten ważny dla całej Polski dzień. W tym roku parada była dłuższa, ponieważ poszliśmy inną drogą, ale to lepiej. Oczywiście jak co roku odbyła się defilada i przemowy prezydenta, a później na drogach było pełno białego i czerwonego koloru, śpiewu dzieci i uśmiechów na twarzach.Jednak nie mogło być jak co roku, przed paradą odbyła się gra szczepowa, wiecie o czym? Łatwo zgadnąć o 11.11. To była super gra, zarówno dla zuchów, harcerzy, jak i harcerzy starszych.

11-13.12 Pojechaliśmy na biwak całego Hufca ZHP Wrocław-Wschód, AMKI 2015
W pierwszym dniu odbyły się andrzejki, gdzie w maskach zatańczyliśmy Belgijskiego i zrobiliśmy wróżby z samych siebie.
Na drugi dzień poszliśmy na wędrówkę w góry. Kolejnie odbył się wielki quiz wiedzy o wszystkim. Zdobylismy trzecie miejsce na 8 drużyn. Następnie były warsztaty, gdzie można było wypleść swój własny pierścień, zagrac w mafie, w czołgi i inne gry. Na końcu po 22 odbył się wieczór kinowy. Na nim mogliśmy obejrzec filmy o BŚP, które miały nakręcić drużyny. Dodatkowo mogliśmy oglądać różne mikołajkowe bajki W niedziele spakowaliśmy sie i pojechaliśmy do domu.

15.12 We wtorek odbył się kiermasz świąteczny. Pieniądze będą przekazane dla konia Matriksa
Sprzedawaliśmy własnej roboty: bombki, choinki, łańcuchy, świeczniki, ciasta i inne drobne rzeczy.
Razem zebraliśmy ponad 100zł. Jak na 13 innych stanowisk, to wynik jest zadowalający.
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy się w tą akcję zaangażowali, rodzicom, dzieciom. Matriks zapewnie też będzie szczęśliwy.

2016

10.01 całą drużyną, bo aż z 20 osobami wyszliśmy na miasto z celem, aby pomóc dzieciom i starszym osobom. Zbieraliśmy pieniądze na WOŚP. Puszki były ciężkie i pełne.
Kilka zdjęć zamieszczamy tutaj, a reszte można oglądać na picasie drużyny.

W weekend 19-21.02.2016, w Szczytnej, odbył się biwak Wrocławskiego Szczepu Harcerskiego „Tam i z powrotem”. Harcerze uczcili piętnaste urodziny szczepu oraz Dzień Myśli Braterskiej. Mieli okazję wziąć udział w kominku o przyjaźni i braterstwie, pójść na wędrówkę do zamku oraz świętować urodziny. Nie mogło obyć się bez tortu! Emotikon wink
Zdradzę Wam, że dla wielu był to najlepszy biwak na jakim do tej pory byli. Oby takich jak najwięcej!

W Dzień Myśli Braterskiej, jak co roku na Wrocławskim rynku tworzymy Bratni Krąg z innymi harcerzami. W tym roku został pobity rekord, wszystkich było 423os, a nas 6. Dziękuję Hani i Adrianowi oraz ich rodzicom za przybycie.

Kadra na rajdzie Arsenał
Nasza kadra 18-20.03 była na Rajdzie Arsenał. W piątek z samego rana przyjechaliśmy do Warszawa i poszliśmy do Kopernika. Po południu zameldowaliśmy się na bazie i mieliśmy pierwsze zajęcia. W sobotę odbyła się całodzienna gra po mieście, a w niedzielę uroczystości. Przez cały ten weekend "Widzieliśmy więcej" i dobrze się bawiliśmy. To był super wyjazd.

6.04 obchodziliśmy 76. rocznicę mordu policjantów II RP.
Z tej okazji Wojewódzka Komenda Policji zorganizowała uroczystość poświęconą ich pamięci. Przyszło wiele znanych osobistości, więc nie mogło zabraknąć i Nas.
Uczciliśmy pamięć zmarłych

W sobotę 30.04 w ramach zbiórki pomagalismy w organizacji szczepowego festynu na Strachocinie.
Z Ekisany było 14 harcerzy, plus 3 osoby kadry.
Naszym zadaniem było zachęcanie dzieci do zabawy na punkach, które same obstawialiśmy.
Były doświadczenia chemiczne, bańki mydlane, walki na miecze, chula hop, skręcanie balonów, malowanie twarzy i tor przeszkód.
Wszystkim osobom z drużyny festyn się podobał.

W 6.05 piątek mogliśmy uczestniczyć w rozpoczęciu sezonu żeglarskiego, które odbyło się na Stanicy. Spotkanie zaczęliśmy apelem, a później było ognisko. Było nas najwięcej :)

27-29.05 odbył się biwak drużyny w Kłodzku, na którym mieliśmy: świeczkowisko o Zawiszy Czarnym, nocne oglądanie "Kamieni na Szaniec". Gre planszową, poszliśmy na Geocaching, zwiedziliśmy Twiedzę Kłodzką. Zrobilismy, napisaliśmy listy na "Marzycielską Pocztę", było karaoke. Poszliśmy na giełdę Staroci i mieliśmy zajęcia o wiedzy harcerskiej.
więcej na fb drużyny

W niedziele 5.06 osiemnaście osób z naszej drużyny pomagała przy REKONie. Naszym zadaniem było obstawienie bram, otwieranie ich jak ktoś chciał wjechać, wyjechać. Musieliśmy pilnować, aby nikt nie jeździł rowerami na terenie. Liczyliśmy ludzi, ile wchodzi. Pilnowaliśmy muzeum, aby nikt nie ruszał eksponatów i nie wpisywał się do jedej z księg. Dodatkowo mogliśmy przejechać się Policją na sygnale i innywi wozami.

W sobotę sie działo. Reprezentacja w składzie Marta, Rafał, Hania, Adrian brali udział w regatach "Harcerskie Mistrzostwa Wrocławia" Nie obyło sie bez krzyków, zdenerwowania, rywalizacji i protestów na naszą załogę, ale i tak było super. Najlepsze jest to że zajęli III miejsce na 8 załóg. Serdecznie gratulujemy. Dodajemy kilka zjęć.
W tym dniu bylo jeszcze kilka imprez, w których braliśmy udział, ale relacje z nich pojawią sie trochę później.

W sobotę w czasie FLOW nasza drużyna wybrała się na warsztaty robienia ekologicznych łódek, a później doszła na apel Hufca, który odbył się na bulwarze Xawerego Dunikowskiego.

W sobotę nasza kadra w składzie Marta, Rafał, Eryk, Kuba pomagali w organizacji FLOW. Wieczorem w piątek przygotowaliśmy łódki do wypłyniecia i odprowadziliśmy je na bulwar, gdzie mielismy próbę FLOW, a na drugi dzień wzielismy udział w FLOW, gdzie stawialismy żagle, a Kuba trzymał rece na jednej z motorówek. W nocy zawieźliśmy wodą łódki na Stanice i postawilismy maszty.

W niedziele 19.06 wzięliśmy udział w Mistrzostwach Polski w Raingutter Regatta. W tym wydarzeniu wzięło udział 10 naszych harcerzy harcerzy, i trójka kadry. Rafał został komandorem regat.
Mimo tego, że to były nasze pierwsze takie regaty, nie obyło się bez medali.
W wyścigach Ziemowit zdobył 3 miejsce i zdobył brązowy medal, a medale dodatkowe dostali:
Maja, za najszybszą dziewczynę regat,
Adrian za najstarszego uczestnika regat.
Dodatkowo Marta zdobyła 1 miejsce za wygląd swojego modelu łódki

01.07 razem z 17WrWDH wzięliśmy udział w grze organizowanej na CEJ (Central European Jamboree Poland 2016) Na 1 punkcie chodziło musieliśmy zrobić lampę naftową wg instrukcji.
Na 2 mieliśmy znaleźć złoty pociąg. Były 3 doniczki z ziemią a na nich cyfry. Musieli odgadnąć zagadkę liczbową i znaleźć złoty pociąg w doniczce z tą liczbą, która im wyszła.
Na 3 mieliśmy 2 pojemniki jeden 500 ml. drugi 300 ml. i musieliśmy zrobić tak żeby w jednym pojemniki było 400 ml.
Na 4 był pomnik i musieliśmy ułożyć taki sam pomnik z chrupek, używająć własnej śliny.
Na 5 niestety nie dotarliśmy, ponieważ dojazd do niego był daleki i było nam nie podrodze.

W tym roku, razem z całym Hufcem wybraliśmy się na obóz do Lubniewic. Trwał trzy tygodnie, a nas było aż 26. Pierwsze trzy dni upłynęły nam na pionierce. Rozłożyliśmy namioty, zbudowaliśmy i wplataliśmy łóżka oraz półki. Postawiliśmy naszą Ekisanową łódkę, maszt i zeribę. Po tych trzech dniach nie mieliśmy czasu na odpoczynek. Wzięliśmy udział w ognisku rozpoczynającym obóz, na którym komendant oficjalnie otworzył obóz. A później zajęcia programowe...
Więcej można przeczytać https://www.facebook.com/32WdhEkisana/posts/846163668851689

W sobotę 24.09 wybraliśmy się na Hufcowe sprzątanie świata. Było nas 17 i zebraliśmy najwięcej śmieci, aż 96kg. Wygraliśmy pojemnik żelek, sześcio pak twixów i ciastka, a każdy jeszcze dostał zółty mały kubeł. Opłacało się, choć ledwo co nosiliśmy te śmieci. Najwięcej ich leżało w krzakach, w które zwykły człowiek nie chciałby wchodzić. Na koniec było ognisko, na którym grzaliśmy kiełbaski. To był cięzki dzień, ale zrobiliśmy coś wielkiego

A co dokładnie robimy na zbiórkach można zobaczyć tutaj